‘Achter de schermen’

Van loondienst naar zelfstandig ondernemer, om deze stap naar zelfstandige te maken was wel even een dingetje. Jarenlang in loondienst en toch een bepaalde zekerheid te hebben gaf stabiliteit aan ons toch ook drukke gezinsleven. Het was fijn om te weten er zowel voor de kinderen te kunnen zijn als op de arbeidsmarkt te blijven. Dit is een balans die knap lastig te vinden is maar tot op heden goed is gelukt.

Ergens bleef het knagen en wist ik dat er veel meer potentie in mij zat dan de ‘veilige haven’ waar ik mij op dat moment begaf. De behoefte mezelf weer meer te gaan ontwikkelen, echt mijn hart te volgen en het gevoel van vrijheid waren voor mij de perfecte ingrediënten om uit te zoeken of ik als zelfstandige zou kunnen gaan starten.

Als ik kijk naar mijn opleiding en werkervaring dan zijn ondersteunende rollen een rode draad door mijn CV. Na een paar mooie stages op de Hotelschool ben ik na het afronden van mijn ondernemersplan gevraagd te komen werken in één van Nederlands mooiste hotels, Hotel Okura Amsterdam. Hier was ik verantwoordelijk voor alle reserveringen en events in de 4 restaurants en 2 bars die zich in dit hotel bevinden. Dit kon een reservering zijn van 2 personen waar iemand ten huwelijk werd gevraagd, een exclusief verjaardagsfeest, een lancering van een nieuwe telefoon tot aan een zakelijk diner voor 100+ personen. Alles tot in de puntjes regelen was zo ontzettend leuk om te doen. Na een aantal jaren kon ik niet verder doorgroeien op desbetreffende afdeling en wilde graag een aantal maanden naar Curaçao. Zogezegd zo gedaan…. Baan opgezegd, appartement geregeld op Curaçao en koffers gepakt. Een ontzettende leuke tijd gehad op Curaçao maar na 4 maanden viel ik bijna van het eiland af.

Bij terugkomst in Nederland kon ik direct aan de slag bij een Private Bank aan een van de mooiste grachten van Amsterdam. Hier kwam ik te werken in het Office Management team en heb daar een ontzettende leuke en leerzame tijd gehad. Van mooie evenementen opzetten, de kunst van 4 locaties in kaart brengen of de gehele stationary in kaart brengen en vernieuwen, niets was te gek. Ook hier was het ondersteunen van verschillende afdelingen en juist de afwisseling per dag erg fijn.

Vanuit deze baan ben ik in de volgende ondersteunende functie gerold, als Office Manager bij Maison de George (denk aan het bekende Café George, George W en George LA). Hier kwam ik te werken achter de schermen en dit was een baan met veel ad hoc werkzaamheden. Van omzetten controleren en rapporteren aan de eigenaar, een stuk debiteuren & crediteuren tot HR gerelateerde zaken zoals arbeidscontracten opstellen en vakantiedagen controleren. Ook hier kwam de ‘assistant’ weer bij mij naar boven.

De afgelopen jaren ben ik werkzaam geweest bij CBRE, locatie Sandvik. Hier was het elke dag weer een verrassing wat de dag zou brengen. Van e-mailbeheer, gasten ontvangen, zendingen versturen tot aan meetings en lunches organiseren of meewerken aan een groot evenement. Hier kwam ik op het punt, blijf ik als ‘assistant’ in loondienst of ga ik mijn droom achterna en ga als zelfstandig Virtual assistant aan het werk maar wel met extra opties om ook de service op kantoor te kunnen aanbieden.

En zo is Service your day|Office support een feit..

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *